Regler och villkor för webbshoppen
https://nordictec-shop.se/
I. Allmänna bestämmelser
-
Reglerna fastställer villkoren för tillhandahållande av kostnadsfria tjänster via elektroniska medel och försäljning som bedrivs genom webbshoppen på adressen https://nordictec-shop.se/ av företaget PUH LedNet Bartosz Orlicki, med huvudadress för registrering i Polen, i Szydłowiec 26-500, Jastrzębska 36A, registrerat med VAT-nummer: PL7991921264, och även registrerat som momsbetalare i Tyskland med VAT-nummer: DE325459351.
-
Dessa regler, liksom de tjänster och produkter som tillhandahålls av Nordic Tec®, riktar sig till konsumenter och företagare.
-
Godkännande av dessa regler är nödvändigt för att använda våra tjänster och ingå försäljningsavtal.
-
För frågor som rör användning av våra tjänster och försäljning av produkter, vänligen kontakta oss via e-post: lednet@vp.pl.
-
För att använda webbshoppen krävs att följande minimikrav är uppfyllda:
- En enhet med internetanslutning.
- Tillgång till e-post.
- Den senaste versionen av en webbläsare med stöd för cookies och JavaScript.
-
Säljaren bedriver försäljning endast online.
-
De bilder som är kopplade till Produkterna är endast vägledande och är reklambilder som inte nödvändigtvis visar produkten exakt som den är, det vill säga så kallade "Real Photos". Säljaren klargör öppet att bilderna som tilldelats produkterna kan visa andra objekt (med liknande tekniska egenskaper och utseende). Detta gäller särskilt tekniska produkter där utseendet inte är en avgörande faktor för produktens ändamål. Små avvikelser mellan produkterna och de använda bilderna, om de inte påverkar produktens funktionalitet (inom dess avsedda användningsområde), kommer inte att anses som grund för garantikrav eller reklamation.
-
Säljaren tar inte ansvar för brist på tillgång till webbshoppen på grund av force majeure. Säljaren förbehåller sig också rätten till avbrott i tillgången till webbshoppen för tekniskt underhåll, servicearbete eller förbättringar av webbshoppens funktionalitet. Samtidigt åtar sig Säljaren att göra sitt bästa för att dessa avbrott sker nattetid och varar så kort tid som möjligt.
II. Definitioner
Terminer, fraser och begrepp som skrivs med stor bokstav i dessa regler har följande betydelse:
- Arbetsdag – en veckodag från måndag till fredag, exklusive lagstadgade helgdagar.
- Kund – en person som använder tjänsterna som tillhandahålls elektroniskt och ingår köpeavtal med Säljaren enligt reglerna.
- Konto – en samling funktioner i Webbshoppen som tilldelas Kunden, tillgängligt efter inloggning med en unik e-postadress och ett lösenord, som möjliggör bland annat granskning av tidigare beställningar och uppdatering av Kundens data.
- Konsument – en fysisk person som ingår ett juridiskt avtal med en näringsidkare som inte är direkt kopplat till dess affärs- eller yrkesverksamhet.
- Varukorg – en funktion i Webbshoppen som gör det möjligt för Kunder att samla valda Produkter under tiden de bläddrar i sortimentet, innan de genomför ett köp och gör en Beställning.
- Säljare – företaget PUH LedNet Bartosz Orlicki, med säte i Szydłowiec (26-500), Jastrzębska 36A, registrerat i Centrala Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej med organisationsnummer NIP: PL7991921264 och ägare av varumärket Nordic Tec®.
- Nyhetsbrev – en elektronisk tjänst som innebär regelbunden leverans av e-postmeddelanden med information om uppdateringar, kampanjer, nyheter eller innehåll relaterade till Nordic Tec® och dess produkter.
- Betalningsoperatör – en extern tredje part som hanterar de betalningsmetoder som är tillgängliga i Webbshoppen och behandlar Kundens betalningar för Beställningar enligt ett avtal med Nordic Tec®.
- Näringsidkare – en fysisk person, juridisk person eller organisatorisk enhet utan juridisk status, som enligt lag har rättskapacitet och som driver en affärs- eller yrkesverksamhet i eget namn, och som ingår köpeavtal direkt kopplade till sin verksamhet.
- Näringsidkare med konsumenträttigheter – en fysisk person som driver en enskild firma och som ingår ett avtal med en annan näringsidkare som är direkt kopplat till verksamheten men som inte har yrkesmässig karaktär enligt verksamhetens registrerade profil.
- Produkt/Produkter – lös egendom, produkter i Nordic Tec®-sortimentet.
- Regler – detta dokument.
- Webbshoppen (Shoppen) – Nordic Tec® onlinebutik som finns på adressen https://nordictec-shop.se/.
- Köpeavtal (Avtal) – ett avtal om köp av Produkt/Produkter som ingås mellan Kunden och Säljaren på distans via Webbshoppen.
- Tjänster – tjänster som tillhandahålls Kunderna elektroniskt enligt bestämmelserna i lagen av den 18 juli 2002 om tillhandahållande av elektroniska tjänster, specificerade i punkt 1 i kapitel III i reglerna.
- Beställning – Kundens avsiktsförklaring som utgör ett erbjudande om att ingå ett Köpeavtal för de Produkter som omfattas av beställningen, inklusive specificerad leveranskostnad, gjord via Webbshoppen genom ett beställningsformulär.
III. Användarvillkor för Webbshoppen
-
Vid registrering, vid senare användning av Kontot samt vid beställning är Kunden skyldig att ange sanna och aktuella uppgifter samt att uppdatera dem vid behov. Säljaren ansvarar inte för händelser som uppstår på grund av Kundens brist på aktuella uppgifter. Säljaren tar inte ansvar för eventuella skador som uppstår till följd av att Kunden lämnat falska, inaktuella eller ofullständiga uppgifter i formulären i Webbshoppen eller för att Kunden inte följer reglerna. De uppgifter som lämnas av Användaren får inte strida mot gällande lagar eller tredje parts rättigheter.
-
De kostnadsfria tjänster som tillhandahålls elektroniskt via Webbshoppen inkluderar:
- presentation av Nordic Tec®-produkter,
- möjlighet att göra Beställningar,
- hantering av Kundkonto,
- Nyhetsbrev,
- blogg med artiklar.
-
Tillhandahållandet av Tjänster innebär behandling av personuppgifter, inklusive cookies. Mer information om behandlingen av personuppgifter finns i vår Integritetspolicy.
-
De uppgifter som lämnas av Kunder vid registrering eller vid beställning måste vara korrekta och möjliggöra ingående av Köpeavtal samt leverans av försändelser.
-
Eftersom tillgång till Webbshoppen sker via det offentliga internet, innebär användningen av våra Tjänster risker för obehörig åtkomst till eller ändring av Kundens data. Vi rekommenderar därför att du vidtar försiktighetsåtgärder och använder lämpliga tekniska lösningar, såsom antivirusprogram och skydd för identitet och integritet. Vi vill betona att vi aldrig kommer att be Kunden att dela sitt lösenord till Kontot i Webbshoppen.
-
Det är förbjudet att använda Tjänsterna eller Webbshoppen på ett sätt som strider mot reglerna, gällande lagstiftning, god sed eller som kränker tredje parts rättigheter eller Säljarens intressen.
-
Avtal om tillhandahållande av Tjänster som tillhandahålls elektroniskt ingås på obestämd tid.
-
Kunden har rätt att säga upp avtalet om tillhandahållande av Tjänster med omedelbar verkan utan att ange skäl, utan att detta påverkar rättigheterna för Parterna före uppsägningen. För att säga upp avtalet kan Kunden kontakta Säljaren via e-post: lednet@vp.pl eller skriftligen till den adress som anges i punkt 1 i kapitel I i reglerna.
-
Säljaren har rätt att säga upp avtalet om tillhandahållande av Tjänster med omedelbar verkan utan att ange skäl, utan att detta påverkar rättigheterna för Parterna före uppsägningen. Uppsägning sker genom att ett meddelande skickas till Kunden i elektronisk form till e-postadressen eller skriftligen.
-
Säljarens immateriella rättigheter till varumärket Nordic Tec® och Webbshoppen är reserverade. Med undantag för logotyper och grafik i Webbshoppen som tillhör tredje part, tillhör alla rättigheter till Webbshoppen, inklusive ekonomiska upphovsrätter och immateriella rättigheter, Säljaren. Säljarens rättigheter inkluderar särskilt namnet och domänen för Webbshoppen, dess innehåll, inklusive texter, logotyper, grafik och formulär. Användning av dessa rättigheter får endast ske för de ändamål och enligt de villkor som anges i reglerna. Kopiering utan Säljarens skriftliga medgivande är förbjudet.
IV. Registrering
-
Kunden har rätt att inneha endast ett Konto i Webbshoppen samtidigt.
-
För att skapa ett Konto i Webbshoppen krävs registrering, som sker genom:
- ifyllande av registreringsformuläret genom att ange namn, efternamn, e-postadress och, vid behov, uppgifter om affärsverksamhet eller representerat företag,
- upprättande av ett lösenord för Kontot,
- lämna en förklaring om att ha läst och godkänt reglerna och integritetspolicyn,
- bekräfta registreringen av Kontot via e-postadressen som angetts av Kunden.
-
Vid Kundens bekräftelse av registreringen ingås ett avtal om tillhandahållande av tjänsten att upprätthålla ett Konto elektroniskt.
-
Inom ramen för Kontots funktioner har Kunden särskilt rätt att:
- lägga beställningar,
- granska orderhistorik,
- ändra angivna personuppgifter,
- återställa lösenordet till Kontot vid förlust.
-
Kunden kan när som helst radera sitt Konto genom att kontakta Säljaren via e-post på: lednet@vp.pl.
-
Radering av Kontot innebär att avtalet om tillhandahållande av tjänster avslutas.
-
Om Kunden inte använder Kontot under en period av 3 år, förbehåller sig Säljaren rätten att radera Kontot av hänsyn till skydd av personuppgifter och gällande lagstiftning om dataskydd.
V. Att lägga beställningar
-
All information om Produkter som visas i Webbshoppen utgör inte ett erbjudande utan en inbjudan att ingå ett Avtal enligt artikel 71 i den polska civillagen.
-
För att lägga en Beställning krävs inte att Kunden har ett Konto. Kunden kan lägga Beställningar via Webbshoppen under dess öppettider, som regel 7 dagar i veckan, 24 timmar om dygnet.
-
Genom att lägga en Beställning lämnar Kunden ett erbjudande om att ingå ett Köpeavtal för Produkterna som anges i Beställningen.
-
Att lägga en Beställning sker genom att:
- lägga till Produkt eller Produkter i Varukorgen,
- gå till Varukorgen,
- klicka på knappen "Gå till kassan",
- fylla i beställningsformuläret med kontakt- och leveransuppgifter eller bekräfta tidigare angivna uppgifter (för inloggade Kunder),
- välja leveransmetod,
- välja betalningsmetod,
- eventuellt lägga till en kommentar till Beställningen,
- lämna en förklaring om att ha läst och godkänt reglerna och integritetspolicyn,
- klicka på knappen "Köp och betala",
- betala beloppet enligt vald betalningsmetod.
-
Efter mottagandet av Beställningen bekräftar Säljaren utan dröjsmål mottagandet via e-post.
-
Vid mottagandet av en bekräftelse på Beställningen ingås Köpeavtalet.
-
Om det uppstår hinder för att genomföra Beställningen, särskilt om Produkterna inte är tillgängliga, informerar Säljaren omedelbart Kunden om den tidigaste möjliga leveranstiden eller om att Beställningen inte kan genomföras. Kunden kan då godkänna en förlängd leveranstid, ändra Beställningen eller avbryta den helt. Om Beställningen inte kan genomföras, annulleras den och redan betalade belopp återbetalas till Kunden av Säljaren.
VI. Priser och betalningsmetoder
-
Alla priser för Produkter som anges i Webbshoppen är inklusive moms och beräknas enligt VAT-OSS-proceduren för leveranser inom Sverige och angränsande länder.
-
Produktpriser inkluderar inte leveranskostnader, som anges under beställningsprocessen.
-
Det totala priset för Beställningen, inklusive både Produktpris och leveranskostnad, visas alltid i det sista steget av beställningsprocessen, med undantag för specialprodukter som inte kan levereras med standardspedition. För sådana fall måste priset beräknas separat beroende på leveransvillkor och destination (sådana fall kräver kontakt och överenskommelse med Säljaren).
-
Tillgängliga betalningsmetoder anges under beställningsprocessen. Säljaren förbehåller sig rätten att tillfälligt inaktivera vissa betalningsmetoder, särskilt på grund av problem från tredje parter, inklusive tekniska problem.
-
Observera att betalningsoperatörerna är separata från Säljaren och att användningen av deras tjänster regleras av deras egna avtal och regler.
VII. Leverans
-
Säljaren erbjuder leverans av Produkter via kurirföretag till den adress som Kunden anger vid beställningen.
Leveransen kan, beroende på val, ske till:- Kundens adress,
- en tredje parts adress, eller
- ett upphämtningsställe (plats där Kunden kan hämta Beställningen).
-
Säljaren är skyldig att leverera en Produkt som överensstämmer med Beställningen och fri från defekter.
-
Leveranskostnaden för Produkter anges vid beställningen.
-
Information om antalet arbetsdagar som krävs för att skicka Beställningen anges på Produktens sida. Leveranstiden räknas från det att Beställningen bekräftas. Leveranstiden beror även på externa företag (transportföretag) och andra faktorer utanför Säljarens kontroll.
-
Vid förseningar längre än 1–2 arbetsdagar från normala leveranstider i e-handel, åtar sig Säljaren att omedelbart informera Kunden.
-
Vid mottagande av försändelsen är Kunden skyldig att kontrollera försändelsens skick. Om leveransen sker via en transportör har Kunden rätt att begära att ett skadedokument upprättas.
-
Säljaren ansvarar inte för att en vara inte kan levereras på grund av fel från Kundens sida, inklusive felaktig leveransadress. Vid sådana fall är Kunden skyldig att stå för kostnaderna som uppkommit.
-
Valet av transportör är inte bindande för Säljaren. Säljaren kan använda en annan transportör än den som Kunden valt, förutsatt att tjänsten har liknande kvalitet och parametrar och inte medför ytterligare kostnader för Kunden.
-
Om Kunden anger en utländsk adress utanför EU och leveransen innebär importkostnader (moms/tull/övriga avgifter) från destinationslandets myndigheter, är Kunden ansvarig för att täcka dessa kostnader. Säljaren har ingen skyldighet att informera om eller ha exakt information om dessa kostnader.
VIII. Teknisk eftermarknadsservice
-
Säljaren tillhandahåller eftermarknadsservice inom de ramar som allmänt accepteras för Produkter som finns tillgängliga i Webbshoppen och endast för Kunder med vilka Säljaren har ett direkt Köpeavtal.
-
Säljaren utför inte teknisk eftermarknadsservice för produkter som köpts från tredje parter – Nordic Tec®-distributörer. Ansvar för eftermarknadsservice för sådana produkter ligger hos distributören som har ett Köpeavtal med Kunden.
-
Alla frågor som rör installation eller fel som uppstår på grund av installationsprocessen omfattar inte Säljaren och är installatörens ansvar. Säljaren inspekterar inte Produkter på plats hos Kunden och erbjuder inte heller kontroll av korrektheten i installationen av Produkter köpta från Webbshoppen som utförts av tredje parter.
IX. Reklamationer och produktens bristande överensstämmelse med avtalet
Reklamationer
-
Säljaren hanterar inte direkt reklamationer av Produkter som köpts från tredje parter – Nordic Tec®-distributörer. Reklamationer för sådana produkter hanteras av distributören som Kunden har ett Köpeavtal med.
-
Om du vill rapportera synpunkter relaterade till en Produkt, Webbshoppen, tillhandahållna Tjänster eller genomförande av Beställningar, kan du lämna en reklamation genom att kontakta oss via e-post: lednet@vp.pl, via kontaktformuläret i Webbshoppen eller skriftligen till Säljarens adress.
-
Reklamationen bör innehålla tillräcklig information för att identifiera Kunden och hantera ärendet, särskilt:
- namn och efternamn,
- adress,
- e-postadress,
- beställningsdatum,
- datum för händelsen som föranleder reklamationen,
- Produkter som reklamationen avser,
- omständigheter som motiverar reklamationen samt en kort beskrivning av applikationen (hur Produkten användes),
- önskad lösning och eventuella bilagor som filer eller bilder relaterade till reklamationen.
-
För att en reklamation ska vara giltig måste Produkten skickas till Säljaren (adress: PUH LEDNET - STOCK 1, Jastrzębska 36A, 26-500 Szydłowiec, PL). Säljaren avgör inte reklamationer enbart baserat på foton, videor, Kundens berättelse eller tredje parts utlåtanden.
-
Reklamationer behandlas skyndsamt, senast inom 14 dagar efter mottagandet av Produkten. Om den information som lämnats inte är tillräcklig för att avgöra ärendet kommer Säljaren att begära komplettering, vilket kan förlänga behandlingstiden.
-
Om ärendet är komplext eller om antalet reklamationer är högt och det inte är möjligt att behandla reklamationen inom 14 dagar, kommer Säljaren att kontakta Kunden inom denna tidsram för att informera om orsaken till förseningen och den förväntade behandlingstiden.
Produktens bristande överensstämmelse med avtalet
7. Konsumentens och Företagarens rättigheter med konsumenträtt samt Säljarens ansvar för bristande överensstämmelse regleras av lagen om konsumenträttigheter av den 30 maj 2014 (Dz. U. 2014 poz. 827).
-
Säljaren ansvarar för bristande överensstämmelse med avtalet som föreligger vid leveranstillfället och visar sig inom två år från detta datum.
-
Om Produkten inte överensstämmer med avtalet kan Konsumenten eller Företagaren med konsumenträtt kräva reparation eller byte.
-
Bristande överensstämmelse med avtalet föreligger om:
- Produktens beskrivning, typ, mängd, kvalitet, fullständighet eller funktionalitet inte överensstämmer med Köpeavtalet,
- Produkten inte är lämplig för ett specifikt ändamål som Konsumenten eller Företagaren informerade Säljaren om vid avtalets ingående och som accepterades av Säljaren,
- Produkten inte är lämplig för de ändamål för vilka produkter av denna typ vanligtvis används, med hänsyn till lagar och god praxis,
- Produkten inte levereras i den mängd eller med de egenskaper som Konsumenten rimligen kan förvänta sig,
- Produkten levereras utan förväntat emballage, tillbehör eller instruktioner, förutsatt att tillbehören inte säljs separat.
-
Säljaren kan välja att reparera istället för att byta, eller tvärtom, om det är omöjligt eller orimligt kostsamt att följa Kundens önskemål. Om både reparation och byte är omöjligt eller oskäligt kostsamt kan Säljaren vägra.
-
Konsumenten kan begära prisnedsättning eller häva avtalet om:
- Säljaren vägrar att reparera eller byta Produkten,
- Säljaren inte åtgärdar bristen i rimlig tid,
- bristen kvarstår trots tidigare försök till åtgärd,
- bristen är väsentlig, eller
- det är uppenbart att Säljaren inte kan åtgärda bristen inom rimlig tid utan olägenhet för Konsumenten.
-
Om en reklamation godkänns och en bristande överensstämmelse konstateras, kontaktar Säljaren Konsumenten för att ordna byte, prisnedsättning eller hävning av avtalet.
-
Konsumenten ska returnera Produkten för reparation eller byte på Säljarens bekostnad.
-
För Företagare exkluderas Säljarens ansvar för garanti (bristande överensstämmelse).
X. Ångerrätt för köpeavtalet
-
En Kund som ingått ett Köpeavtal har rätt att ångra det utan att ange skäl inom 30 dagar från mottagandet av Beställningen. Vid ångrat Köpeavtal anses avtalet vara ogiltigt.
-
Ångerrätten gäller inte för avtal där föremålet för leveransen är en Produkt som tillgodoser Kundens individuella behov (specialbeställningar).
-
Ångerrätten kan endast utövas genom retur via transportföretag.
-
Kunden är skyldig att returnera Produkten i oförändrat skick och ansvarar för eventuell värdeminskning som uppstår till följd av användning utöver vad som krävs för att fastställa Produktens karaktär, egenskaper och funktion.
Observera att montering (installation) av Produkten innebär att den inte längre betraktas som i "oförändrat skick". Vid retur av en använd eller delvis skadad Produkt, inklusive skador som uppstår under transport vid retur, kan Säljaren acceptera returen men bestämma en reducerad återbetalning. Om Produkten inte längre kan säljas som ny och oanvänd kan upp till 95 % av det betalda beloppet dras av från återbetalningen.
Kunden ansvarar för att tillräckligt säkra Produkten vid retur och för eventuella skador som uppstår under transporten, även om de orsakas av transportören, vilket leder till en minskning av Produktens värde. I sådana fall deltar Säljaren inte i ersättningskrav mot transportören för värdeminskningen.
- Vid ångerrätt för Köpeavtalet ansvarar Konsumenten eller Företagaren med konsumenträtt endast för de direkta returkostnaderna.
- Om ångerrätten utövas innan Beställningen har mottagits men efter att den skickats av Säljaren, ska Kunden som inte är Konsument eller Företagare med konsumenträtt stå för de direkta returkostnaderna för Beställningen samt ersätta Säljaren för de faktiska fraktkostnaderna, oavsett leveranspriset som angetts i Beställningen. Detta gäller även om leveransen i Beställningen har angetts som gratis för Kunden.
- Ångerrätt för Köpeavtalet sker genom att lämna en skriftlig förklaring till e-postadressen: lednet@vp.pl eller via post till Säljarens registrerade adress. Säljaren accepterar inte förklaringar om ångerrätt via telefon eller SMS.
- Vid inlämning av förklaring om ångerrätt ber vi att minst följande information anges:
- namn och efternamn,
- företag (för Företagare med konsumenträtt),
- datum för avtalets ingående,
- de Produkter som omfattas av avtalet.
Ofullständig information kan leda till förseningar eller omöjliggöra genomförandet av returen.
9. För att hålla tidsfristen räcker det att skicka förklaringen om ångerrätt innan tidsfristen löper ut.
10. Den returnerade Produkten ska skickas till Säljarens adress som anges i punkt 1 i kapitel I i dessa regler. Konsumenten eller Företagaren med konsumenträtt är skyldig att returnera Produkten till Säljaren omedelbart, dock senast inom 14 dagar från den dag då ångerrätten utövades. För att hålla tidsfristen räcker det att skicka Produkten till den angivna adressen innan tidsfristen löper ut.
11. Säljaren återbetalar alla betalningar som mottagits för Beställningen, inklusive leveranskostnader, inom 14 dagar från mottagandet av en fullständig förklaring om ångerrätt. Säljaren kan dock hålla inne återbetalningen tills Produkten har returnerats eller tills ett bevis på att Produkten har skickats tillbaka har mottagits, beroende på vilket som inträffar först.
12. Om Konsumenten eller Företagaren med konsumenträtt som utövar ångerrätten har valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransen som erbjuds vid Beställningen, är Säljaren inte skyldig att återbetala de extra kostnader som Kunden haft.
13. Säljaren gör återbetalningen med samma betalningsmetod som Konsumenten använde, om inte Konsumenten uttryckligen har godkänt en annan metod som inte medför några kostnader för Konsumenten.
14. Om en förklaring om ångerrätt lämnas innan Säljaren har bekräftat Beställningen, kommer Beställningen att annulleras.
XI. Alternativa metoder för hantering av klagomål och krav
-
Konsumenten eller Företagaren med konsumenträtt har efter avslutad klagomålsprocedur, som beskrivs i kapitel X i dessa regler, möjlighet att använda alternativa metoder för att hantera klagomål och krav enligt de regler som tillämpas av behöriga organ, såsom Konsumentombudsmän eller Regionala Inspektorat för Handelsinspektionen. Mer information om alternativa metoder för konsumenttvister finns på Konkurrens- och Konsumentverkets webbplats.
-
Konsumenten eller Företagaren med konsumenträtt kan också lösa klagomål på EU-nivå via ODR-plattformen, tillgänglig på adressen http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XII. Nyhetsbrev
-
Nyhetsbrevstjänsten innebär regelbunden utskick av e-postmeddelanden till Kunder med information om de senaste uppdateringarna, kampanjer, nyheter eller intressant innehåll relaterat till varumärket och produkterna Nordic Tec®.
-
För att använda nyhetsbrevstjänsten anger Kunden sin e-postadress och lämnar ett godkännande via formuläret för registrering av Nyhetsbrevet, tillgängligt i Webbshoppen.
-
För att aktivera nyhetsbrevet krävs att Kunden bekräftar registreringen genom en aktiveringslänk som skickas till den angivna e-postadressen. Vid Kundens bekräftelse ingås ett avtal om tillhandahållande av nyhetsbrevstjänsten elektroniskt.
-
Kunden kan när som helst avsäga sig nyhetsbrevet genom att avregistrera sig via länken som finns i slutet av varje e-postmeddelande som skickas inom ramen för nyhetsbrevet.
XIII. Informationsskyldighet enligt GPSR – säkerhetsaspekter för användning av Nordic Tec-produkter
Alla säkerhetsaspekter för användning och installation av Nordic Tec-produkter har samlats på en separat undersida som kan hittas här:
Informationsskyldighet enligt GPSR för säker användning av produkter
KOMMUNIKATIONSKANALER för att kontakta butikens ägare / producenten och varumärkesägaren Nordic Tec för att rapportera problem relaterade till produkter, inklusive information om olyckor eller säkerhetsproblem i samband med användning av Nordic Tec-produkter:
- E-postadress: lednet@vp.pl
- Kontaktformulär: https://nordictec-shop.se/kontakta-oss
- Postadress: PUH LEDNET STOCK nr 1, Jastrzębska 36A, 26-500 Szydłowiec, PL
XIV. Slutbestämmelser
-
Dessa regler är kontinuerligt och kostnadsfritt tillgängliga i Webbshoppen.
-
Det språk som är tillämpligt för dessa regler och de avtal som ingås inom ramen för dem är polska.
-
Vid tvist som uppstår inom ramen för ingångna avtal ska Parterna i första hand sträva efter att lösa ärendet i godo.
-
Tillämplig lag för att lösa eventuella tvister som uppstår inom ramen för dessa regler är polsk lag.
-
Om inte annat föreskrivs av konsumenträttslagstiftningen ska alla tvister som uppstår inom ramen för dessa regler avgöras i allmän domstol med jurisdiktion över Säljarens säte.
-
Innehållet i reglerna kan ändras. Ändringar i reglerna påverkar inte rättigheter som Kunden förvärvat före ändringsdagen. De nya reglerna träder i kraft 7 dagar efter att de har publicerats på webbplatsen. Kunden informeras om varje ändring av reglerna via e-post till den adress som angavs vid registrering, minst 7 dagar före de nya reglerna träder i kraft. Om Kunden inte accepterar de nya reglerna är denne skyldig att informera Säljaren, vilket resulterar i att avtalet om elektroniska tjänster avslutas.
-
Reglerna träder i kraft den 2.01.2025.